logo 2

    תכנית הכשרה דו-שנתית בינלאומית למטפלים ומטפלות 

מרכז אקדמי: גדעון זהבי, מ"א, דרמה תרפיסט, מרצה ומדריך בתחום הדרמה תרפיה והתיאטרון בארץ ובעולם,
בוגר המכון האמריקאי לטרנספורמציות התפתחותיות NYC .
 
מרצים:מר ירון בן מנחם מ"א; גב' סמדר בן עמי, מ"א; גב' רן דדשוב, מ"א; גב' לית דודזון, מ"א; גב' עדי סטרוד, מ"א;
גב' נוי שגב, מ"א; גב' שרית שחר מ"א;מר איתי שרון, מ"א

ייעוץ אקדמי: ד"ר רינת פניגר-שעל (אונ' חיפה), פרופ' דיוויד רייד ג'ונסון (אונ' ייל, ארה"ב).

רקע
 תחום הטיפול ברחבי העולם טומן בחובו שפע תפיסות, כלים ומתודות להעצמת האינטראקציה שבין מטפל למטופל.
בין המגמות המודרניות והקווים המנחים המסורתיים, בולט מודל פורץ דרך, מודל המוכיח באופן חד-משמעי כי באמצעות הדדיות ונוכחות מלאה - ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות ופריצת מחסומים עם המטופלים.
 
DvT (Developmental Transformations) המוכר גם כ"טרנספורמציות התפתחותיות", הוא מודל טיפולי בדרמה תרפיה,
 בו מטפל ומטופל נפגשים באלתור מתמיד, בתנועה ובדרמה, בתוך מרחב המשחק שנרקם ביניהם. המודל משלב משחקיות ומפגש בלתי-אמצעי עם המטופלים,
מדגיש ביטוי רגשי, תנועתי, דרמטי ומילולי, ומקדם נוכחות הולכת וגדלה, לצד חוויית החופש בקשר הטיפולי.
המודל, אשר מיושם כיום גם בכל מדיות הטיפול באמנויות, פותח ע"י פרופ' דיוויד רייד ג'ונסון - ממייסדי תחום הדרמה תרפיה בארה"ב,
מנהלו של מרכז לטיפול בטראומה בניו-הייבן ופרופסור במחלקה לפסיכיאטריה באוניברסיטת ייל.
 
"מרחב המשחק – המכון הישראלי לטרנספורמציות התפתחותיות", הוא אחד מבין 10 מכונים פעילים בעולם להכשרה במודל ה-DvT. במכון מתקיים קשר שוטף עם שאר המרכזים, הכולל אירוח מרצים מחו"ל, השתתפות בתוכנית חילופי סטודנטים ולקיחת חלק בכנסים בינלאומיים. הלימודים בתכנית מעשירים ופורצי דרך להעלאת תחושת הנוכחות בטיפול, להעצמת המשחקיות, לגילוי הספונטניות, לחופש ולהנאה באינטראקציה עם המטופלים, ולהשפעה משמעותית על אורח החיים של המטפל עצמו.
 
אוכלוסיית יעד
 התכנית מיועדת למטפלות/ים מכל תחומי הטיפול הרגשי: טיפול באמנויות, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, פסיכותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת,
ייעוץ חינוכי, חינוך מיוחד ועוד.
קבלה לתכנית מותנית בראיון אישי והשתתפות בסדנת מבוא לשם התנסות ראשונית במודל ה-DvT.
 
תכנית הלימודים
 התכנית מציעה מעטפת מלאה של שיטת הטיפול, הכוללת הקניית בסיס עיוני ומעשי ב-DvT, התנסות ותרגול חווייתי של הטיפול הקבוצתי והפרטני,
הדרכה קבוצתית לשילוב המודל בפרקטיקה המקצועית והדרכה פרטנית לעבודה הקלינית.

 

 נושאי לימוד מרכזיים

הטיפול הקבוצתי: הנחות היסוד ומושגיו התיאורטיים של מודל ה-DvT | הנחיה קבוצתית והנחיה בשניים (Co-Leading) | ריבוי הקולות בקבוצה והתבוננות
 בהתפתחות הדינאמיקה הקבוצתית | שלבי הקבוצה הטיפולית | חמשת מימדי המשחק | הבעה פיזית וקולית לצד השימוש בדימוי ובהמללה.
 
הטיפול הפרטני: המרחב הטיפולי כמקום מפגש הדדי אך לא סימטרי | שותפות החוויה במפגש הפרטני | תהליכי העברה והעברה נגדית | ארבע רמות המשחק
וטכניקות ההתערבות ב-DvT | עדות והוויית "המעגלים הפנימיים" (Recursive Cycle) להעלאת הנוכחות ההדדית | תמיכה בתהליכי שינוי במפגש הפרטני.
 
תפקידו הייחודי של המטפל ב-DvT: שחקן מאלתר או אובייקט משחק בעולמו של המטופל? הדרכים בהן המטפל מקשיב, איך נגיב לתכנים שהמטופל מביא
 למרחב המשותף, העצמת הנוכחות הטיפולית מול המטופלים וטיפוח היצירתיות.
 
דרישות התכנית
  •  נוכחות.
  • מבחן סיום שלב א'.
  • הגשת עבודות.
מבנה ומשך התכנית
 שנה א'
20 מפגשים דו שבועיים, הכוללים סופ"ש אחד של לימודים אביביים.
הלימודים יתקיימו בימי ה', בין השעות 16:00- 21:00 בתל אביב.
סה"כ 120 שעות לימוד אקדמיות

תאריך פתיחה: 22.10.2020.

*תתכן תכנית מצומצמת למטפלים בעלי רקע משמעותי ב- DvT.

שנה ב'
 10 מפגשים חודשיים, הכוללים סופ"ש אחד של לימודים אביביים ו- 10 שעות הדרכה פרטנית.
הלימודים יתקיימו בימי ה', בין השעות 20:00-15:30 באזור תל אביב.
סה"כ 60 שעות לימוד אקדמיות.

תאריך פתיחה: 10.2020. 15

 תעודה
 למשתתף אשר ימלא אחר דרישות התכנית, תוענק תעודה מטעם מכון "מרחב המשחק" והיחידה ללימודי המשך,
הפקולטה למדעי הרווחה והבריאות, אוניברסיטת חיפה.

וכן תעודת סיום שלב א' מטעם המכון האמריקאי לטרנספורמציות התפתחותיות.

 דמי הרשמה
 500 ₪
 
שכר לימוד
 שנה א' – 8,000 ₪
שנה ב' – 6,000 ₪
 

לפרטים והרשמה

  אתר "מרחב המשחק": https://www.play-ground.org.il/

טלפון: 077-270-8493

דואר אלקטרוני: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.