תחילת דף אינטרנט, לחץ אנטר כדי לעבור לאזור תוכן מרכזי
תפריט ראשי של האתר
Image

אודות התכנית

בית הספר לפסיכותרפיה פועל מעל עשרים שנה באוניברסיטת חיפה. לאורך השנים העמיד מאות מטפלים בגישה דינמית פסיכואנליטית, מאות בוגרי התכנית ממשיכים במסע הלמידה וההכשרה שלהם גם אחרי תום התכנית, כשהם מצוידים בהכרות עם התיאוריות הפסיכואנליטיות, צורת הקשב והחשיבה הפסיכואנליטית  והתהליך האישי שעברו לאורך שנות הלימוד.

תנאי קבלה

לתכנית מתקבלים עובדים סוציאליים בעלי תואר שני טיפולי, פסיכיאטרים מומחים ומתמחים, פסיכולוגים מומחים ומתמחים, מטפלים באמנויות בוגרי תואר שני. במקרים חריגים יידונו מועמדים מתחומי טיפול נוספים.

המועמדים יעברו ראיון אישי. התלמידים מצופים לעבור טיפול פסיכותרפי דינמי לפני הלימודים ע"י מטפל המוכר על ידי צוות התכנית.

מספר המקומות מוגבל.

Image
Image

דרישות ההכשרה

התלמיד מתחייב כחלק מדרישות ההכשרה לקחת חלק פעיל בשיעורים ובהדרכות ולהשתלב במקום עבודה מערכתי שמתקיימים בו טיפולים דינמיים ארוכי טווח.

תכנית הלימודים

זרמים עיקריים והתפתחויות בתיאוריה הפסיכואנליטית

מטרת הקורס הינה להרחיב, להעמיק  ולבסס הבנה תיאורטית ביחס למושגי יסוד וזרמים מרכזיים בתיאוריה הפסיכואנליטית. זאת במטרה לקשר הבנות אלו להיבטים טראפויטיים בקליניקה.

פרויד והקליניקה

.."ואכן, מילים הן כלי העבודה העיקרי של הטיפול הנפשי" (פרויד, 1890).

כך פותח פרויד את מאמרו 'הטיפול הנפשי' שכתב עוד ב-1890 עת חזר מלא התלהבות משהות בבית החולים הפריזאי המפורסם סלפטרייר. בית החולים בו למד ליישם ממורו הנערץ שארקו את דרכי ההיפנוזה שהיוו השראה מרכזית לטיפול הפסיכואנליטי.

מגע עם אזורי נפש דיסוציאטיביים

מקורה של המילה "טראומה" בשפה היוונית, ומשמעה "פצע, חבלה בגוף" הנפש עושה בה שימוש מטאפורי: "הפצע שאיננו נגלה". בכל אירוע טראומטי יש איזה "יתר" איזו עודפות שחומקת מייצוג, חרדות ש"אין להעלותן על הדעת".

החשיבה הקלייניאנית

מלאני קליין היא אחת התיאורטיקניות המשפיעות ביותר על הפסיכואנליזה ועל הבנת התפתחות הנפש. תרומתה ניכרת במיוחד בטיפול בילדים ובהפרעות פסיכוטיות, שנתפסו עד אז כבלתי ניתנות לטיפול.

יש שאלות? צרו אתנו קשר ונחזור אליכם

כתבו לנו או מלאו את הטופס